mandag den 29. december 2008

Sjov fornemmelse på 40 års dagen ...

Jeg vågnede om morgenen den dag jeg fyldte 40 år. Jeg håbede at min kone ville ønske mig tillykke med dagen.

Til min store skuffelse sagde hun ikke engang godmorgen til mig og ved morgenbordet talte ingen af børnene til mig.
Det tegenede til at blive en dårlig dag. Da jeg kom på arbejde ønskede min sekretær mig tillykke med dagen. Jeg blev meget glad da hun var den eneste af mine kollegaer som havde husket min fødselsdag og da hun senere ved frokost tid spurgte om ikke vi skulle spise frokost sammen, ville jeg naturligvis meget gerne dette.

Efter frokost på vej tilbage til jobbet spurgte hun om ikke vi skulle tage hjem til hende istedet. Jeg tænkte hvorfor ikke og det gjorde vi så. Efter vi havde fået en drink hjemme i hendes stue spurgte hun om det var ok hvis hun lige smuttede ind og tog noget mere uformelt tøj på.

Jeg svarede at det havde jeg da bestemt ikke noget imod og tænkte stille ved mig selv at situationen godt kunne gå hen og blive ganske interessant. Det tegnede alligevel til at blive en god dag.

Hun gik ind i soveværelset og efter en stund kom hun ud med en enorm kage, efterfulgt af min kone, mine børn, min chef og alle mine kolleger. Surprise!

Der sad jeg så i sofaen helt nøgen og følte mig en anelse dum....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar