torsdag den 19. august 2010

Afslørende journalistik praktiseret af Mor...

Peter var flyttet til storbyen for at studere. Det var meget svært at få noget at bo i, så han var flyttet ind i en dele lejlighed med en pige ved navn Maria.

Et par måneder efter kom Peter's mor på besøg en lørdag aften i den lille lejlighed. Peter havde lavet en lækkert middag med både forret og dessert. Mens de sad og spiste lagde Peter's mor mærke til at de to unge kiggede lidt efter hinanden.
Da de havde spist satte de sig i sofaen for at drikke kaffe og Peter sagde:
- "Mor, jeg ved godt hvad du tænker om Maria og mig, men der er altså ikke noget mellem os. Vi har hver vores soveværelse."
- "Nej, selvfølgelig er der ikke det."

Et par dage efter besøget sagde Maria så til Peter:
- "Det er godt nok underligt, men efter din mor var her forleden mangler der altså to sølvlysestager i skabet. Ikke fordi jeg tror hun har stjålet dem, men det er da underligt synes du ikke?"
- "Jo det må man sige. Jeg tror jeg sender hende en mail og spørger hende pænt om hun er kommet til at tage dem med hjem."

Peter's mail:

Kære Mor
Tak for sidst det var hyggeligt at have dig på besøg.
Håber du kom godt hjem. Det er ikke fordi jeg tror du stjæler, men efter du har været her, mangler der altså to lysestager. Er du kommet til at tage dem ved en fejl?

Kærlig hilsen
Peter.


Morens svar på Peters mail:

Kære Peter
Selv tak for sidst. :-)
Det var en rigtig god middag og det var virkelig hyggeligt.
Jo tak - jeg kom godt hjem. Det er ikke fordi jeg tror du går i seng med Maria, men hvis hun sover i sin egen seng havde hun fundet de to lysestager i lørdags.

Kærlig hilsen
Mor





God weekend til alle. :-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar