onsdag den 28. september 2011

IT nørder har god grund til at føle sig gamle

Her kommer en IT nørds bekendelse:

Da jeg startede med min første IBM-kompatible pc var den på 12mhz [den første CP/M-maskine to år før, købt brugt i 1987 var på vistnok 4,77mhx]. I dag er den bærbare på 1,84Ghz - 153 gange så hurtig i dag.

Da jeg startede var min hukommelse på 1Mb - i dag er den på 4Gb - 4096 gange så stor.

Min første harddisk var på 65,5mb - i dag på 500Gb - 7633 gange så stor.

Der gik tre år før jeg fik modem i maskinen - dengang 14,4kb. I dag er mobilt bredbånd i hvert fald på 2mbit - over 17 gange så hurtigt.

Mit første grafikkort på 1/4 megabyte - dog hurtigt udskiftet med et 1 megabyte kort. I dag er det 256 eller 512 megabyte.

Dengang arbejdede vi med et tastatur. I dag foregår det meste med en mus.

Det er ret forståeligt, at mine niecer og min nevø, og mine egne børn synes jeg er bare en SMULE gammel når jeg nævner DOS.

Fik du også et smil på læben, så læg en kommentar hvis du også nikker genkendende til en IT nørds bekendelser. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar