torsdag den 17. november 2011

En sød og rørende historie

Dagens indlæg er egentlig ikke en vits, men jeg synes historien var så sød da jeg så den på Facebook at jeg gerne ville dele den med alle læserne. Den giver stof til eftertanke for os alle, der har børn.

En far kommer hjem fra arbejde sent, træt og irriteret, for at finde sin
5-årige søn ... vente på ham ved døren.

Søn: "Far, må jeg stille dig et spørgsmål?"
Far: "Ja hvad er det?" svarede manden
Søn: "Far, hvor meget tjener du i timen?"
Far: "Det vedkommer ikke dig, Hvorfor spørger du om sådan noget.?" svarede faderen vredt.
Søn: "Jeg vil bare vide det, venligst fortæl mig, hvor meget tjener du i timen"
Far: "Hvis du absolut vil vide det, så er det 100 kr. i timen."
Søn: "Åh," den lille dreng svarede, med hovedet nedad.
Søn: "Far, må jeg venligst låne 50 kr?"
Faderen svarede rasende,
"Hvis den eneste grund til at du spurgte, er at du så kan låne nogle penge til at købe et fjollet stykke legetøj eller et andet pjat, så kan du marcherer direkte til dit værelse og gå i seng. Tænk over hvorfor du er ved at blive så egoistiske. Jeg arbejder hårdt hver dag for at tjene penge, og så opfører du dig så barnligt."
Den lille dreng gik stille og roligt hen til sit værelse og lukkede døren.
Manden satte sig ned og begyndte at blive endnu mere vred over den lille drengs spørgsmål. Hvor vover han stille sådanne spørgsmål kun for at få nogle penge?
Efter cirka en time eller deromkring, var manden faldet til ro, og begyndte at tænke: Måske var der noget, han virkelig havde brug for at købe med de 100 kr , og han bad virkelig sjældent om penge. Manden gik hen til den lille drengs værelse og åbnede døren.

"Sover du, Søn?" Spurgte han.
"Nej far, jeg er vågen," svarede drengen.
"Jeg har tænkt, måske var jeg for hård ved dig tidligere," sagde manden.
"Det har været en lang dag, og jeg lod min frustration gå ud over dig .. Her er de 50 kr. du spurgte om."

Den lille dreng satte sig op og smiler. "Åh, tak far!"
Så løftede han sin hovedpude, han trak nogle sammenkrøllede sedler op .
Manden så, at drengen allerede havde penge, begyndte at blive vred igen.
"Hvorfor vil du have flere penge, hvis du allerede har nogle?" Faderen knurrede.
Den lille dreng begyndte langsomt tæller sine penge, og så kiggede han op på sin far.
"Fordi jeg ikke havde nok, men nu har jeg, svarede den lille dreng.
"Far, jeg har 100 kr. Nu kan jeg købe en time af din tid" sagde drengen og rakte faderen de 100 kr.
Vær venlig at komme tidligt hjem i morgen. Jeg vil gerne spise middag med dig. "
Faderen blev knust. Han lagde sine arme rundt om hans lille søn, og han bad om hans tilgivelse.
Det er bare en kort påmindelse til alle jer alle arbejder så hårdt i livet. Vi bør ikke lade tiden glide gennem vores fingre uden at have tilbragt noget tid med dem, der virkelig betyder noget for os, dem tæt på vores hjerter.
Husk at dele for 100 kr. af din tid sammen med én du elsker.
Hvis vi dør i morgen, kan firmaet vi arbejder for let erstatte os i løbet af få dage.
Men familie og venner, vi efterlader vil føle tabet for resten af deres liv.
Vi deler alle håbløse vittigheder på FACEBOOK, men vil du dele denne historie?..


God weekend til alle. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar